جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
آب عمیق شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۰۹:۴۳:۰۰

برنامه استات اویل در نروژ
افزایش عمر یک میدان نفتی در دریای نروژ
ایران دریلینگ: شرکت استات اویل نروژ قصد دارد که طول عمر یک میدان نفت و گاز در دریای نروژ را افزایش دهد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، شرکت نروژی استات اویل اعلام کرد که این شرکت فعالیت‌های خود در میدان نفت و گاز نورن (Norne ) را که در ابتدا قرار بود سال ٢٠١٤ میلادی تعطیل شود، تا سال ٢٠٣٠ میلادی ادامه می‌دهد. کریستین وستویک، معاون رئیس فعالیت‌های میدان نورن در بیانیه‌ای گفت: منابع باقیمانده در منطقه نورن شاید به طورکلی حدود ٣٠٠ میلیون بشکه معادل نفت و مساوی با منابع میدان آستا هاتستین باشد. وی افزود: ما قصد داریم که ضریب برداشت را به ٦٠ درصد افزایش دهیم. هیچ جزئیاتی درباره سرمایه‌گذاری‌های جدید در این میدان اعلام نشد.

شرکت استات اویل، اپراتور میدان نورن در دریای نروژ، ٣٩,١ درصد از سهام این میدان را در اختیار دارد و شرکت‌های پترو و انی هر یک به ترتیب با ٥٤ درصد و ٦.٩ درصد از دیگر سهامداران میدان نورن به شمار می‌روند. نروژ یکی از بهترین عملکردهای اقتصادی را در بحران اروپا داشته اما در ماه‌های اخیر با کاهش صادرات و مصرف دست به گریبان است. لغو یا به تعویق افتادن بزرگترین پروژه‌های شرکت‌های نفتی نروژ که نزدیک به یک چهارم اقتصاد را به خود اختصاص می‌دهند، می‌تواند سبب کاهش بیشتر ثروت این کشور شود. نروژ یکی از ١٠ تولید کننده بزرگ نفت در جهان به‌شمار می‌آید اما در سال‌های اخیر با توجه به فرسوده شدن چاه‌های نفت، شاهد افت شدید تولید بوده است؛ تولید نفت این کشور زمانی به بیش از سه میلیون بشکه در روز می‌رسید.


  کد خبر : 462
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :